قذافي عليه قذافي
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
قذافي عليه قذافي
نوشته شده در 12 دی 1389
بازدید : 21
نویسنده : مولوی
دنياي سياست با تمام پيچيدگي‌ها و گاه شيريني‌هايش براي سياستمداران، عواقب ناخوشايندي براي اعضاي خانواده آنها دارد.

 زماني‌كه سوداي نشستن بر جايگاه پدر در ذهن اعضاي خانواده رسوخ كند، بي‌شك پيامدهايش هم براي خانواده و هم كشور خواهد بود. حالا كشور آفريقايي ليبي با رئيس‌جمهوري همچون معمر قذافي را در نظر بگيريد كه پسرهايش بر سر رسيدن به تاج و تخت پدر به جان هم بيفتند. البته اين بار قضيه تا حدودي فرق مي‌كند چرا كه خود پدر آن‌قدر در عرصه داخلي و بين‌المللي حاشيه‌ساز و خبرساز بوده كه كمتر فرصت چنين كاري به پسرانش داده شده است.

طي چند سال اخير نام خانواده قذافي با اتفاقاتي گره خورده كه كمتر بتوان در عرصه جهاني مشابه آن را يافت. قضيه از اين قرار است كه پسران قذافي مي‌خواهند جانشين پدرشان شوند و اين رقابت باعث ايجاد تنش‌هايي بين آنها شده است.

در يك طرف ماجرا سيف‌الاسلام پسر دوم قذافي است كه دكترايش را از مدرسه اقتصادي لندن گرفته است. اين پسر قذافي برخلاف 6 پسر ديگرش كمي معقول‌تر به نظر مي‌رسد و سعي دارد خود را روشنفكر نشان دهد. در طرف مقابل معتصم بلال معروف به هانيبال قرار دارد كه پرونده‌هاي قضايي مختلفي در كشورهاي گوناگون دارد.

دستگيري در سال 2004 در پاريس به اتهام رانندگي در حال مستي و البته در خلاف جهت، دستگيري در لندن به اتهام ضرب و جرح نامزدش در اتاق هتل محل اقامتش در همان سال و بازداشت به اتهام كتك زدن خدمه هتلي در سوئيس در سال گذشته گوشه كوچكي از شاهكارهاي اوست كه تاكنون رسانه‌اي شده است.

اگرچه تاكنون سيف‌الاسلام وجود هرگونه جنگ قدرت بين پسران قذافي را انكار كرده است، اما با توجه به سوابق درخشان اين خانواده بعيد نيست در‌آينده‌اي نزديك شاهد تحقق چنين موضوعي باشيم.

حسين خليلي 
گروه بين‌الملل



www.mahdipc.tk http://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.com
سایت خدماتی تک بیست



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: